Baja 5T to je nářez!!

Když jsem poprvé viděl někoho, jak trhl tahovým startérem u auta HPI BAJA 5B, tak se mi naježily vlasy na hlavě :)) Nádherné i když jedovaté aroma benzínu a hluboké hrdelní vrčení motoru na mě ihned zapůsobilo a v tu chvíli jsem si připadal jako malé dítě, které tuto hračku musí mít stůj co stůj. Realistický vzhled této dezert buggy je jen třešničkou na dortu. A teď je tu dokonce dezert truck Baja 5T!! Poj´dme tedy hned zjistit co tato kráska dokáže.

baja1
Nové tělo, nárazníky, a pneumatiky. Je jasné, že nejvíce rozeznatelný rozdíl mezi baja 5T a baja 5B je nový vzhled trucku. Celé tělo zakrývá nová kastle, která je uchycena na 8 místech: 2 v předu, 2 v zadu a po 2 na stranách.

Přední nárazník má čtyři napodobeniny světlometů, aby auto vypadalo jako skutečný pouštní závodník.
Přední pneumatiky u Baja 5T jsou širší než u Baja 5B, ale stále jsou podstatně užší než obrovské zadní kola. Přední i zadní pneumatiky jsou namontovány na kolech Outlaw.

baja2

Motor a spojka.


26cc benzínový motor z 5B SS se vrací v Baja 5T. Tento motor poskytuje neuvěřitelný výkon v celém rozsahu otáček motoru. Téměř samozřejmostí je spolehlivost a stálost se kterou se nitro motory nemůžou rovnat. Vysoko otáčková spojka (8000 ot / min) poskytuje neskutečné zrychlení. Baja 5T nemá naladěné vyfůkové potrubí, které měla 5B SS (což ocení zejména sousedé).


Rádiové zařízení.


Baja 5T je standardně dodávána s tří-kanálovým FM rádiem a Fail-Safe jednotkou, která musí být součástí auta této velikosti. SFL-10MG2 servo řízení je novinkou pro Baju 5T. Toto servo má všechny kovové převody. Novinkou je také 3000 mAh NiMh baterie, která napají přijímač a to poskytuje neuvěřitelně dlouhou výdrž. Baterie i nabíječka je součástí balení.

Auto obsahuje pastorek 19T a tudíž má lepší akceleraci.
Celokovové ozubení je v hliníkovém pouzdře diferenciálu, které je vytvořeno proto aby vydrželo zatížení tak velkého auta.


Testování výkonnosti


Hned jak jsem se na Baju podíval, tak mě napadlo „rychle trhni pull startem a jedééém“. Ale motor naskočil až na třetí pokus. Celé testování probíhalo na rozestavěné dálnici, takže prostoru bylo dostatek:)) První nádrž jsem vyjezdil za cca 30 minut, protože jsem jezdil tam a zpátky po pěkně upravených rovinkách. Podklad mojí dráhy tvořila zpevněná šotolina. Celou jízdu doprovázelo hlasité dunění motoru a po pár minutách jsem měl první přihlížející, kteří se na moji krásku dívali s otevřenými ústy.

baja3
baja4baja4baja6

Oh, wow!

Jakmile sepne spojka, tak si držte klobouky. Lehce navlhlá zem po krátkém dešti tvoří optimální podmínky pro Desert Buster pneumatiky. Vjížděl jsem do vyjetých kolejí a auto pořád drželo, jako přišité. Po chvilce hraní, jsem se rozjel do dlouhé rovinky a držel jsem plyn jak dlouho to jen šlo, auto nabralo neuvěřitelnou rychlost a co mě překvapilo nejvíce? Na konci rovinky jsem prudce zatočil do prava a auto k mému úžasu udrželo stopu a nepřeklopilo se.

V další části jízdy jsem najel na pískový podklad a chtěl jsem co nejvíce otestovat auto a brzdy na povrchu, pro který bylo vytvořeno. Brzdy jsou dost silné, aby bezpečně zastavily auto, než při závodech vjede do přihlížejících diváků, nebo vjede do různých věcí, které by se zničily, nebo by došlo ke zničení auta. Jednoduše, brzdy splnily má očekávání. Řízení tohoto RC modelu je opravdu zábava, kterou málo co překoná. Na druhou stranu je nutné při jeho řízení používat zdravý rozum a být opatrný, jelikož se jedná o velké a velice rychlé auto. Když už mluvíme o bezpečnosti, Fail-Safe funguje velmi dobře, byl jsem odvážný (nebo hloupí) a vypnul jsem ovladač, když bylo auto v pohybu, ale naštěstí se auto rychle zastavilo a tudíž můžu konstatovat, že Fail-Safe opravdu funguje a je to užitečná věc.

Když budu hodnotit jízdní vlastnosti auta
Baja 5T, tak musím v prvé řadě napsat, že je to auto do všech terénů. Zvládne velké skoky, bahno, písek a také asfalt. Tomuto RC modelu není žádný terén cizí a vždy si jízdu užijete. Pneumatiky mají dostatečnou přilnavost. Je zde hodně možností nastavení odpružení, takže doporučuji si podle terénu odpružení nastavovat aby grip byl vždycky dostatečný.

Po dlouhém testování jízdních vlastností jsem vyrazil na první kopec, kde jsem doufal, že také otestuji letové vlastnosti tohoto dravce :)) Poté co auto pod plným plynem křičí při výjezdu do kopce, tak se uklidní na rovince kterou jsem na kopci objevil. Hned první pohled na rovinku mi přinesl potěšení, jelikož jsem viděl parádní skokánek, který jsem musel hned otestit. Baju 5T jsem si srovnal a prudce zmáčkl plyn. Auto vypálilo z rovinky a v nájezdu na skokánek, již mělo dostatečnou rychlost. Takže následoval odraz a let, byl jsem trochu nervózní co to s tímhle desert truckem udělá, ale měl jsem chybné obavy. Auto přistálo na všechny čtyři kola a v pohodě vyjíždí do rovinky za můstkem. Opakováním tohoto skoku a celé jízdy bych mohl strávit hodiny, ale pomalu mi docházel benzín, který jsem měl s sebou a proto jsem zavelel k odchodu.

Ovladatelnost v nízkých rychlost je přímo fantastická na tak velké auto. Je znát, že auto je vybaveno novým servem řízení, které je precizní a dostatečně silné.

baja7

Co jsme si na autě oblíbili?

Velikost, stabilitu, robustní vzhled a samozřejmě absolutní výkon. Zážitek z jízdy je neuvěřitelný a nepopsatelný. Vše, co majitelé Baji 5B vyzdvihovali se v Baji 5T ještě zdokonalilo.

Co bychom změnili?

Odstředivá spojka používaná na HPI Baja se bude přehřívat a to hlavně při udržování nižších otáček. Což může být průšvih, protože vůz velmi dobře funguje při nízkých rychlostech a je schopen táhnout i v nižších otáčkách. Díky tomu je snažší udržovat trakci při lezení do kopce a akceleraci na kluzkém povrchu.

Kdybych byl v pozici, kdy si vybírám RC model auta, řekl bych, že tělo je trochu úzké. Nárazníky nejsou dostatečně široké. Myslím, že tělu by prospělo, aby se rozšířilo cca o 2cm na každé straně

Závěr


Tento vůz je úžasný. Je mnohem rychlejší a ovladatelnější než by vůz této velikosti měl být, ale velikost auta nabízí stabilitu při překonávání překážek. Dále bych pochválil výkonný motor a přesné rádiové řízení. Fail Safe jsem již dosti pochváli v úvodu. Co je však u tohoto modelu nejdůležitější je zábava a adrenalin, které Vám jiný RC model neposkytne. Cena tohoto modelu je sice vyšší, ale Baja 5T je vhodná jak pro začátečníky, tak pro profi jezdce, jelikož nevyžaduje ladění.

RC model BAJA 5T můžete zakoupit zde.

Autor článku: Marek

článek vložen: 28.1. 2010

Hodnocení článku

Celkový počet hlasů: 1344

Diskuze

V této diskusi zatím nejsou žádné příspěvky.

Přidat příspěvek do diskuse

Prosím vyplňte aspoň údaje s hvězdičkou







3.11. 2017  

Blade 330X RTF

1.11. 2017  

Scout Rock Crawler

25.10. 2017  

Traxxas Defender

Jaký model na dálkové ovládání preferuješ?

RC Letadlo

 

14.4 %

RC Kvadrokoptéru

 

7.7 %

RC Vrtulník

 

10.1 %

RC Auto

 

13.8 %

RC Loď

 

16.9 %

RC Tank

 

10 %

RC Moto

 

10.5 %

RC Stavební stroje

 

8.1 %

RC jiný

 

8.6 %

celkem hlasů: 4072

Jakou značku preferuješ??

HSP

 

12.3 %

CEN

 

14.1 %

HPI

 

24.8 %

THUNDER TIGER

 

10.9 %

TRAXXAS

 

16.3 %

LOSI

 

11.9 %

TAMIYA

 

9.7 %

celkem hlasů: 6509

RC MODELY
Tomáš Holubec
Skype: model-rc.cz
Telefon: +420 777 150 032

Administrace Magazínu
Tomáš Holubec
Skype: model-rc.cz
Telefon: +420 777 150 032